ala kurdistan
Ey Reqîb

Rudaw Irak'ta Yasaklandı

Bağdat hükümeti, Irak Kürdistan Bölgesel Yönetimi Başkanı Mesud Barzani'nin lideri olduğu Kürdistan Demokrat Partisi'ne (KDP) yakınlığıyla bilinen Rudaw Medya Grubu'nu yasakladı. Kurumdan yapılan açıklamada karar 'siyasi' olarak nitelendi; Rudaw çalışanlarının korunması istendi.

 
  • Irak’ta Kürdistan Bölgesel Yönetimi ile Bağdat’taki merkezi hükümet arasındaki gerilim sürerken, Erbil’den yayın yapan Rudaw Medya Grubu’na yasak geldi. Irak Basın ve Enformasyon Komisyonu, Rûdaw Medya Grubu’nun yayınlarının durdurulmasını talep etti.

GEREKÇE NE?

Rudaw’ın bugün yayımladığı habere göre, Komisyonu 23 Ekim 2017’de çıkardığı kararnamede, ‘Rudaw TV’nin kapatılmasını, çalışanlarının engellenmesini ve Irak çapındaki ekipmanına el konmasını’ talep etti. Gerekçe olarak ise hem ‘Rudaw’ın komisyondan lisansının bulunmaması’, hem de ‘kanalın şiddet ve nefreti teşvik eden, toplumsal barış ve güvenliği hedef alan yayınlar yapması’ gösterildi.

KARAR BİZE TEBLİĞ EDİLMEDİ’

Rudaw’ın haberinde, söz konusu kararın kendilerine resmen tebliğ edilmediği ve önceden bir uyarı almadıkları vurgulandı.

‘İSTİHBARAT KURUMLARINA NEDEN GÖNDERİLDİ?’

Kanaldan kamuoyuna yaptığı yazılı açıklamadaysa, “Rudaw, Irak federal hükümetinin parçası olan ve Irak anayasasına dayalı olarak işleyen Kürdistan Bölgesel Yönetimi’nin Kültür Bakanlığı’ndan lisans sahibidir. Kararın gönderildiği bir dizi hükümet kurumu, doğasının sorgulanmasına da yol açıyor. Karar Irak istihbarat kurumuna, savunma bakanlığına ve genelkurmay başkanlığına gönderildi. Aynı zamanda, çalışmalarına yardımcı olmaya son vermeleri için Rudaw’la çalışan telekomünikasyon şirketlerine de gönderildi” denildi.

‘BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNE MÜDAHALE’

Açıklamada, kararın ordu ve istihbarata gönderilmesi Rudaw Medya Grubu’na karşı ‘önceden hazırlanmış’ ve ‘siyasi’ bir plan’ olarak nitelendi; “Dolayısıyla, Rudaw’ın tüm çalışanlarının güvenliğinden Irak hükümetini sorumlu tutuyoruz. Bu kararı yasadışı sayıyoruz, Rudaw ile Irak’taki basın özgürlüğüne karşı bir sindirme olarak görüyoruz” denildi.

ORTAK İNCELEME TALEBİ

Rudaw Medya Grubu, açıklamasında yayınlarına başladığı 29 Mayıs 2013 tarihinden kararnamenin çıktığı 23 Ekim 2017’ye kadar yaptıkları yayınların suçlamalar bağlamında incelenmesi için yabancı uzmanlar ile Irak Basın ve Enformasyon Komisyonu’yla ortak çalışmaya hazır olduğunu da belirtti.

Açıklamada, Rudaw muhabirlerine getirilen yasağın kaldırılması, çalışanlarının can güvenliğinin sağlanması ve basın özgürlüğü kuruluşlarının bu yasağa ses çıkarılması çağrısı da yer aldı. (Dış Haberler)

 

kaynak:duvar

Yorumlarınız moderatörlerin onayından geçtikten sonra yayınlanacaktır.

Filtered HTML

  • Web sayfası ve e-posta adresleri otomatik olarak bağlantıya çevrilir.
  • İzin verilen HTML etiketleri: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <img> <br> <p>
  • Satırlar ve paragraflar otomatik olarak bölünür.

Plain text

  • Hiç bir HTML etiketine izin verilmez
  • Web sayfası ve e-posta adresleri otomatik olarak bağlantıya çevrilir.
  • Satırlar ve paragraflar otomatik olarak bölünür.
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Rojname Kurdish News